Aleksandar Reljić, autor filma ''Proces Sandžak'': Plašim se da su posljednja dešavanja u Crnoj Gori bila prirodna

Film, koji će biti prikazan na AJB DOC, govori o sudsko-policijskim montiranim procesima u Sandžaku u vrijeme rata u BiH

thumbs b c 0b6b054efdfbf84121fa1f68425c5502

Aleksandar Reljić, novinar iz Novog Sada i autor dokumentarnog filma “Proces Sandžak“ je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) istakao da se plaši da su posljednja dešavanja u Crnoj Gori i prijetnje Bošnjacima, nakon parlamentarnih izbora, nešto prirodno.

“Proces Sandžak“ je upravo priča koja se bavim torturom nad bošnjačkim stanovništvom Sandžaka, iz srbijanskog i crnogorskog dijela, u vrijeme rata u Bosni i Hercegovini.

Film je, ističe, nastao u produkciji novosadskog Core Doxa i koprodukciji Al Jazeera Balkans, a radi se o priči koja je zaboravljena i koja je u vrijeme kada se dešavala bila medijski zapostavljena.

“Jako malo ljudi je i tada znalo za te događaje. No, na sreću, bilo je i upornih novinara i kolega koji su tamo u to vreme bili. Radi se, zapravo, o policijskoj akciji 'Maj '93', koja je počela u Srbiji, gdje je uhapšeno 25 propadnika Stranke demokratske akcije Sandžaka i kasnije u policijskoj akciji 'Lim', koja se samo nadovezala, gdje je u Crnoj Gori uhapšeno još 21 pripadnika tada Stranke demokratske akcije Crne Gore. Tada je, recimo, uhapšen i predsjednik SDA Crne Gore Harun Hadžić. Pričamo o vremenu kada je u sjenci rata u Bosni i Hercegovini na prostoru Sandžaka bilo zaista svakakvih strahota, koje tada definitivno nisu bile u fokusu javnosti“, objašnjava Reljić o čemu film govori.

- Sudsko-policijski montiran proces

Naglašava da se radilo o sudsko-policijskom montiranom procesu, koji se odvijao paralelno u Novom Pazaru i Bijelom Polju.

“Optuženi su da su pripremali oružani ustanak u cilju stvaranja samostalne države Sandžak i optuženi su tada, zapravo, prošli kroz jednu ozbiljnu policijsku torturu i bili su prinuđeni da potpišu priznanja za ono za šta su bili optuženi. Koliko se radilo o montiranom procesu govori činjenica da je kasnije u Bijelom Polju na dvije i po godine zatvora osuđen Ibrahim Čikić da je pripremao snajperske napade, a radi se o čovjeku koji je dvadesetak godina prije toga oslijepio. Dakle, imamo jedan slučaj slijepog snajperiste“, priča autor.

Cijeli proces se, kaže, završava tako da je, nakon potpisivanja Daytonskog sporazuma, Momir Bulatović, tadašnji predsjednik Crne Gore abolirao 21 optuženog, dok je Vrhovni sud Srbije 1996. godine odbacio presudu prvostepenog suda i vratio suđenje na početak.

“Dakle, u Srbiji se taj proces nastavio narednih 20 godina. Bilo je preko 100 ročišta, a, zapravo, radi se o tome da oni optužene niti su mogli da osude jer za to nikada nije bilo dokaza, a niti su mogli da ih puste jer im se to ne bi isplatilo. Išlo se jednostavno na zastaru. To su ljudi koji su prvostepenom presudom bili osuđeni na preko 80 godina zatvora, optuženi u Srbiji, i preko 80 godina zatvora su dobili optuženi u Crnoj Gori. To je jednostavno slučaj o kojem se gotovo ništa ne zna i ja sam prosto morao da napravim film o tome“, kaže Reljić te se osvrće na eventualne reakcije u Srbiji i Crnoj Gori:

“Hajde da na prejudiciram, ali ja misli da će biti puno napada. Biće dosta negativnih reakcija, zato što je i sama tema vrlo kontroverzna, s jedne strane. S druge strane, radi se i o stranci, dakle pripadnicima stranke u Sandžaku, pa onda, recimo činjenica da pored i otmice u Strpcima i otmice u Sjeverinu i granatiranja sela Kukurovići i Bukovice u Crnoj Gori i još raznih drugih slučajeva koji su se dešavali, sve vrijeme dok je trajao rat u BiH, ali i na prostoru Sandžaka. Činjenica da nemamo nijednu proširenju Hašku optužnicu za neke optužene i osuđene, na kraju krajeva, u tribunalu za njihova zlodjela koja su napravili i u Sandžaku već dovoljno govori o činjenici koliko je u Sandžaku sve što se dešavalo tabu“, ističe Reljić.

- Žrtve u Sandžaku nisu priznate

U prilog tome navodi i da osim u slučaju otmice putnika iz autobusa u Sjeverinu nije bilo suđenja, niti podignutih optužnica.

"I te presude koje su donesene u tom slučaju su donijete u odsustvu. Optuženi nisu, u stvari, bili u odsustvu, nego u bjekstvu. Žrtve u Sandžaku nisu ni na koji način priznate, a, s druge strane, baviti se tom temom je, plašim se, čačkanje mečke“, iskren je Reljić.

Navodi da se temama, koje su u Srbiji tabu, bavi skoro 25 godina, koliko mu traje novinarska karijera, od čega i živi.

"Oduvijek sam se bavio ovakvim temama. To nije ništa slučajno, to je zaista od samog početak. Mogu da kažem da sam prije 20 i više godina lakše mogao da radim i da se bavim tim temama, nego što je to slučaj danas. Danas i desnica i uopšte ta vrsta ksenofobije je još prisutnija nego što je to bila prije četvrt vijeka, iako su se tada dešavala i te strahote i zločini i sve ostalo. Ali, čini mi se da je mnogo više javnosti nekako normalnije pristupalo tim temama. Danas ljudi ne žele da se udubljuju u to, danas inače, čini mi se, da je javnost takva, ako nije pročitala u naslovu nešto ni ne ide dalje, ne čita dalje. Prosto se ljudi više ne udubljuju u to, imaju neke svoje konačne istine i onda, u skladu s tim, sve što je drugo i drugačije podliježe napadima“, priča Reljić i nastavlja:

“Bilo je svega i svačega. Očekujem to i sada, ali kada bih se ja na te stvari obazirao, ja se stvarno ovim temama onda ne bih ni bavio. S druge strane, nemam nikakvu zabludu da ću ja promijeniti nekome mišljenje. Ja samo znam da ću mnogim ljudima koji normalno razmišljaju na neki način dati malo podstreka da nastave tako da razmišljaju.“

Osvrćući se na posljednje prijetnje Bošnjacima u crnogorskom dijelu Sandžaka, nakon parlamentarnih izbora, Reljić smatra da je to bilo prirodno

“Ja poznajem prilike u Crnoj Gori, na kraju krajeva i u ovom filmu se bavimo prilikama u Crnoj Gori, bavimo se i tadašnjim establishmentom u Crnoj Gori. Hajde da budemo pošteni da je dio tog establishmenta, čak i sistema, ostao isti u smislu nekih personalnih rješenja, ali se mijenjao. Dakle, nakon '97. se promijenila Crna Gora, ali suštinski nije se promijenilo ono što u Crnoj Gori postoji kao ozbiljan sukob i odnos prema Bošnjacima, i na samom sjeveru Crne Gore i u tom dijelu Sandžaka. Jednostavno se nije suočilo društvo ni u Crnoj Gori sa svim strahotama koje su se dešavale u posljednjih 100 godina na tom prostoru. Ako ćemo da pričamo o ovom najnovijem, ja se plašim da to što se dogodilo da se desilo prirodno“, veli Reljić i dodaje:

“To što se dešavalo čini mi se da je prirodno zato što crnogorsko društvo u globalu nije nikada otvorilo bolne teme, recimo, poput teme Šahovića. Dakle, od 1924. do danas se ta tema nije otvorila.“

- AJB DOC jako važan za autore

Za Reljića je, kako kaže, Al Jazeera Balkans DOC festival najvažniji, jer je bio sa svojim filmom na prvom izdanju, a u ponedjeljak će prikazati film i na trećem.

“U svakom slučaju, zaista je jako važan za nas autore, jer je potpuno fokusiran na dokumentarni film. Nije isto kada ste vi na nekim drugim festivalima dio selekcije dokumentarnog filma i kada je festival kompletan posvećen dokumentarnom filmu. Al Jazeera je definitivno platforma koja je puno toga učinila da se u regiji razvija industrija dokumentarnog filma“, rekao je Reljić.

Bez obzira što je ovogodišnje izdanje AJB DOC-a online, kaže da je optimist i da ga raduje što je film “Džemo“, koji je u petak uvečer otvorio treće izdanje festivala, u samo jedno danu pogledalo preko 12.000 ljudi.

Period na početku pandemije koronavirusa, kada su u Srbiji na snazi bile najžešće restrikcije, Reljić je, prema njegovim riječima, proživio frustrirajuće. Ipak, dodaje da je, srećom, film “Proces Sandžaka“ bio u postprodukcijskoj fazi što se moglo raditi od kuće.

“Ali, s druge strane, bilo je frustrirajuće zato što ti vidiš da se nešto dešava i treba reagovati i treba prosto snimiti to vrijeme. I nisam znao šta da radim i onda sam se dosjetio da širom svijeta animiram neke svoje kontakte, svoje prijatelje, poznanike, koji će opet svoje poznanike animirati da se snimaju mobilnim telefonima i da snimaju svoja svjedočanstva o pandemiji, o toj, prije svega, frustrirajućoj izolaciji. Tako da imamo zanimljivih gigabajta materijala, pa možda ću ipak napraviti neki film o tome“, kazao je Reljić.

- Današnje vrijeme puno ksenofobije

Novosadski novinar je autor filma “Enkel“, u prevodu s njemačkog “Unuk“, o odnosu Eve Mozes Kor, logorašice zloglasnog Auschwitza, i Rainera Hoessa, unuka komandant tog logora Rudolfa Hoessa. Između ostalih, dobio je i nagradu programa na prvom izdanju AJB DOC-a, koja mu je ujedno kaže i najdraža. Film je, veli, dobro prošao i na mnogim drugim festivalima, ali kaže da je sama priča pomalo bila nejasna publici, kao i žirijima.

“Unuk monstruma, najvećeg zločinca u istoriji čovječanstva, da se taj unuk suočava s tim zločinom, da se taj unuk pokušava susresti sa žrtvama svoga dede i da se bori protiv svakog vida neonacizma, antisemitizma, rasizma, ksenofobije, da ga, na kraju, preživjela logorašica usvaja simbolično kao svog unuka i potpisuju zavjet da će se zajedno boriti protiv tih pošasti. To, u današnjem vremenu, koje je prepuno ksenofobije, nije jednostavno prošlo do kraja“, ističe Reljić.

Kao jedan od razloga navodi činjenicu da u današnjem vremenu sve mora biti crno ili bijelo, te da nema ničega između. Kao primjer navodi trenutni proces u kojem je akter njegovog filma, godinu dana nakon što je Eva preminula, u pojedinim izraelskim medijima nazvan prevarantom, što su prenijeli i pojedini njemački mediji.

(AA)

Komentari  
+23 # Sandzaklija_ 2020-09-13 13:47
- Ne postoji niti jedna Sttanka u bivšoj Jugoslaviji,od uvodjenja višestranacja,koja je bila na meti javnih i tajnih sluzbi skoro svih bivsih Republika,kao sto je to bila SDA.
- Opstala je do dan-danas samo zahvaljujuci iskrenom nijetu i borbi za svoj narod i njegova prava,koju nosi sa sobom.
- Od velikog,egzistencijalnog znacaja je da stranka SDA opstane,da je Bosnjaci sačuvaju...da bi na taj način pokazali koliko su jaki i zilavi,da im svi ti napadi ne mogu nista,i da su jači od svega toga.
- Kazem...opstanak i postojanje SDA Sandzaka je vise u inteteresu Bosnjaka,nego same Stranke SDA Sandzaka. Nadam se da će tako i biti.
Odgovori | Prijavi moderatru
+18 # Sandzaklija_ 2020-09-13 13:50
- Naravno...opstanak i postojanje je bitno kako u BiH tako i u Sandzaku. Podrazumijeva se. Jer je SDA bila i ostala brana od svih spoljašnjih napada,a i unutrašnjih pokusaja izdaje u Bosnjake...od izuzetnog,skoro egzistencijalnog interesa je to za bosnjački narod.
Odgovori | Prijavi moderatru
-24 # bosnjak 2020-09-13 15:15
sandze drina hladna adana daljeko demokratija izumrla suljo umatufijo (sultan se brcka u harem) vi sem krivenija niste niti imate sta vise ,sta vam valja cinet znate dobro pokljunite i kako vam vozd kaze ko baci neku butinu od ljipsaloga krmka i dobro je to ovi veljikani pocerupaju vama ostane kost e kost nije haram ni od krmka mozete da je glodjete do milje volje samo pazljivo ko zagrizete jako moze se ocijepit parce pavam zaprijet u grlo. nista mi miljije nije nego nadaljeko cuveni sandze obicne vozdove ulizice ada cisto sam od meraka sasno ne znam sta da cinim iz avaza bi se i smijo i plako ,zamislji se ti sandze u 20 destom izvinjavam se 21 vijeku u ovo vrijeme demokratije i ljudskih prava i nauke moderno doba brate svako ima i cesmu u kucu i senzore sandze glodju sto neki jad od vozda him baci za dva tri poljupca ,potomci neustrasivih i gordih komitasa i gazija oficira dacovek ne veruje ni usima ni ocima ada ni jednom culu da su sandze lojajne uljizice .
Odgovori | Prijavi moderatru
-15 # mehmed 2020-09-13 16:02
Reljic je u svom filmu i u interviju , po ZADATKU ZAMJENIO TEZE

Desavanja u Crnoj Gori tih 90-tih godina su SE odigrala u vremenu kada je Crna Gora bila u SATAVU Srbije
tj. pod uticajem srpsko-pravoslavnog Dzihada i genocidne Srbije .

Stoga, sve sto rece ovaj reditelj i prikaza u ovom filmu se odnosi na SPC i Srbiju .Tacka

Sa ovim intervijmom i ovim filmom ,
se zeli ZAMAGLITI
srpsko-pravoslani Dzihad protiv Muslimana i terorizam Srbije protiv Crne Gore. ( srpsko-pravoslavni Dzihad PROTIV Muslimana je nastao kada i prvi Genocid u Sandzaku ) .
Odgovori | Prijavi moderatru
+9 # Хомер 2020-09-13 16:48
Нису џабе вицеви везани за Мују и Хасу. Црна Гора у саставу Србије није била никад. Кад вас је мило тукао то је радио сам не због утицаја . Рачунао да га српство држи на власти па такав и био , после кад су други ветрови онда је прогањао Србе а ти паметан па није мило крив већ СПЦ. А геноцида ти тата Ил деда који је вероватно био слуга фашистима џихад па још православни. Чуј бисера. Што аутор не прати судбину Угљанина? Живе од професионалне бриге за људе цццц. Народ страда. Мој предлог при следећем рату прво ући у банке и побити трезораше и заштитнике народа онда стати направити мир и видети можели се живети. За сиротињу има времена неће нигде
Odgovori | Prijavi moderatru
+4 # X-odza omer 2020-09-14 10:00
A sto da prati sudbinu ugljanina.nije ugljanin organizovao sda nego alija izetbegovic.no to nije ni bitno.bitno je upravo to što autor filma i potencira.stradanje naroda koji je kroz sda kao organizacioni okvir,izražavao svoju želju i pravo na egzistenciju na svojem prostoru,gde oduvek zivi...i molim te pozabavi se sopstvenom podsviješću,razmišljaj o sledećem miru,a ne o ubijanju,ratovima,bankama i trezorima...
Odgovori | Prijavi moderatru
-24 # Kizo: 2020-09-13 20:16
Ne seri mudzahedinu svvi teroristi su oz islama i zato bolje cuti
Odgovori | Prijavi moderatru
-20 # Kizo: 2020-09-13 20:12
Jesil ti bio u ratu kada budes bio kao ja onda pisi i snimaj vise su genocida uradili hrvati i bosnjaci nego srbi ja tnam jersam bio u tri rata hajka je samo za srbe kao i hag mnogi su cinile genocud a tose ne spomunje srm vas bilo to sto snimate gdwsu majkeg zavujene ubcrnom ne deset nego na hiljade
Odgovori | Prijavi moderatru
+9 # sara 2020-09-13 20:24
SVE POHVALE GOSPODINU RELJICU DA SE PRIHVATIO, OVAKVOG PROJEKTA, OPET MORAM DA KONSTATUJEM DA SE NIKO OD BOSNJAKA NIJE SETIO DA TO URADI.
ZLOCIN JE ZLOCIN I NISTA GA NE MOZE OPRAVDATI.
U VREME TIH DESAVANJA MILO JE BIO PREMIJER MINISTAR, DA LI NIJE ZNAO ILI NIJE HTEO DA ZNA?
DA LI JE I SAM UCESTVOVAO U TOME?
IZMEDJU OSTALIH PITANJA OCEKUJEM ODGOVOR I NA OVA PITANJA.
SDA je temelj bosnjackog indentiteta, dobro je da je ostala, jer je nastala u jako teskom vremenu. Veliku ulogu je odigrala u odbrani bosnjaka tokom rata u Bosni. Promena rukovodstva, dovodjenje kadrova, koji jos nisu prodani je neophodno.
Mislim da ce se to i desiti uskoro.
Odgovori | Prijavi moderatru
-13 # bosnjak 2020-09-13 20:36
A vozovi idu danju nocu_vi ste moralno propali dno ste dna moze jos porodica saka polumente da vas spasi i da vam ukaze na pravi put da se otrgnete od moralnog posrnuca zapravo kada se setim vi nikada niste moralni ni bili samo sada dozivljavate zenit odnosno dotakli ste sve sto se dotaknuti moze jedino vam preostaje znate sta da od vasih dragih i borojnih komsija konacno i preuzmete imena orginalna severdzan ajnur dzej eljez keziban orfej rebeka i sl.definitivno ne åpripadate korpusu ni muslima ni krscana ali zato uvijek mozete uvijek biti originalni i uzivati sa onima kojima i pripadate kako likom tako i ponasanjem i obrazovanjem i celukopnom kulturom i bicem nemorate se uopste mazati kafenom bojom jedan vam detalj nedostaje carobne oci i sirok osmjeh skuplji zub i mozda jos crvenije auto
Odgovori | Prijavi moderatru
+9 # DD 2020-09-13 21:32
Hvala ovom coveku sto je ulozio truda da bar on progovoti o nasem stradanju ako to mi sami necemo ili ne umemo.Iako to nije neki kvalitet,ali se bar covek odvazio da progovori.
Ovaj ispade veci Musliman od naseg hodze iz Orlja. Dok ovaj bar, i na ne bas kvalitetan nacin prica o bosnjackom stradanju 90-ih godina,Muftiguz iz Orlja,da bi profitrirao materijalno i politicki se ulizao Vucku ,iznosi najvecu potvoru i ljagu na svoj narod o FAMOZNIH 10000 PUSAKA.
Odgovori | Prijavi moderatru
+5 # X-odza 2020-09-14 09:10
Snimala je i mufti tv doku filmove i to sapunice,od preko 60 epizoda o navodnoj agresiji na ,,islamsku zaednicu,,koju je do u detalje privatizovao i potčinio stranci spp.a za sva navodna nedela se optužuje sda i ugljanin.nijesu izgleda računali da većina informacija koje tamo prezentiraju s vremenom postaju svedočenje protiv njih samih.jer ih vrijeme razotkriva ko su,šta su radili i rade...ima tu raznih glumaca,pa ko ima vremena neka pogleda.sa današnje distance jako interesantno šta su pričali o sebi i drugima...i nije bila potvora o 10 nego o 20000 pušaka.
Odgovori | Prijavi moderatru
+5 # sara 2020-09-13 21:58
NE DAJ BOZE DA SUTRA NASTANE 12 GENOCID NAD BOSNJACIMA, ZLOKORLIC CE, SA SVOJIM
NEMORALNIM HAREMOM, ZBRISATI ZA BEOGRAD KOD SVOJE BRATIJE, I OSTAVITI NAROD NA NOZ.
JEDNOM IZDAJNIK, UVEK IZDAJNIK
Odgovori | Prijavi moderatru
-9 # mehmed 2020-09-13 22:49
U Medijima Srbije , Bosne , Skupstini Srbije ,
NIKO NIJE hrabrije , inteligentnije OBAVJESTAVAO o GENOCIDIMA na Balkanu ,
Muski branio Muslimane od neistina ,
Branio Bosnu , Bosnjake , Bosansji Jezik
Pokusavao da vrati dostojanstvo i ugled Bosnjacima ,
Stvorio najorganizovaniju i najsposobniju SAMOODRZIVU IZ sa oko 700 zaposlenih na svijetu ,-- i to bez i jednog dinara Srbije ili Turske...
u Skupstini porazio vulina koji je donjeo Zakon na osnovu koga Srbija moze LEGITIMNO stiti "ugrozene " Srbe MA GDJE oni BILI ( Posljedice tog zakona ste vidjeli u Crnoj Gori - a bice ih jos ) ...
Odgovori | Prijavi moderatru
+9 # X-odza 2020-09-14 09:36
Postovani meša,šta znači ,,samoodrziva iz,,?pa upravo to je ono što narod ne želi.narod hoče zajednicu koja je zavisna od naroda,razumije probleme svog naroda,oseća njegove tegobe i muke.i najvažnije,upućuje taj narod na pokornost i iskrenu vjeru u boga i ukazuje na činjenje dobra jednih drugima...narod ne želi islamsku zajednicu koja liči na ,,bordzije,,iz vatikana.a najmanje želi zajednicu ,,uleme,,koja diže ruku na svoj narod.kao sto su radili u novi pazar,kada su rušili berbernicu sirotom čoveku odakle je čistim poslom prehranjivao porodicu.to je bio presedan koji nigde u islamskom svijetu nije zabeležen,kroz cijelu istoriju od 15 vekova...što se turske tiče,pomagala je turska,al je prestala kad se ta zajednica hodza iz pazara svrstala uz njene neprijatelje i one što žele da tursku unište...zlo radit a dobru se nadat ni to ne ide..ili.??
Odgovori | Prijavi moderatru
+5 # sara 2020-09-14 10:20
Nasi verski autoriteti, moraju da nam budu UZORI , kako se zivi u IBADETU, ISKRENOJ VERI, SKROMNOSTI, DOBROM NIJETU, oni moraju biti UZORI kako da zivimo po knjizi
ISTINE,
jer mi imamo tu privilegiju da je objavljena i da smo rodjeni u najistinitijoj veri. Oni moraju biti UZORI nasim muzevima, nasim sinovima i nasim unucima. Njihove zene i kcerke moraju biti UZORI nasim zenama, nasim kcerkama, i nasim unukama. Oni, verski autoriteti, nam moraju pokazati pravi put da opstanemo, da sacuvamo nasa ognjista, da sacuvamo dostojanstvo.
ONI NE SMEJU DA NAS PLJACKAJU, DA NAS LAZU I DA NAS SVADJAJU IZMEDJU SEBE, DA BI SE ONI OKORISTILI.
X-odza podrzavam tvoj komentar, bravo
Odgovori | Prijavi moderatru
-9 # mehmed 2020-09-13 23:02
Zukorlic ima dvojno Drzavljansto i smatra Bosnu Domovinom svih Bosnjaka - Muslimana...( Palestinci i Bosnjaci NEMAJU svoju DRZAVU -zato su od pamtivjeka topovsko meso ) .
Zukorlic se nebi NIKAD odrekao svojih vizionarskih i ljudskih principa ( rasim, pa i djerelek pa i meho pa i jusufspahic , pa, pa, pa ,
ce ZIVETI u Beogradu kao srpski sveci a Zukorlic NE . Tacka . Tacketina
Odgovori | Prijavi moderatru
-13 # mehmed 2020-09-13 23:11
Cudi me da Sara cesto spominje Zukorlicev Harem ... i bojazan da ce neko od modnih dizajnera pipnuti neku Zukorlicevu zenu...
-nebih se upustao u psihologiju...
Odgovori | Prijavi moderatru
+11 # sara 2020-09-14 07:16
Zasto ne? Dokazujem ti da doticna persona treba da opravda kompliment koji si mu dodelio
--MORALNA GROMADA--i znas kada ce se to desiti - - NIKADA
Odgovori | Prijavi moderatru
+11 # sara 2020-09-14 07:52
Zlokorlic genije
1) vraca se sa svojih kratkih putesestvija, sa punom torbom kvazi diploma
2)cinkari bosnjake za oruzje, legenda Mirsad Hodzic sa bratom i amidzom robija nekoliko meseci u zatvoru u Kraljevu, ZAPLASUJE NAROD
3)cinkari Sulja za oruzanu pobunu i proterava ga za tursku, OSLOBADJA SEBI PROSTOR
4)svadja i rastura islamsku zajednicu, parola ZAVADI PA VLADAJ
5)Stupa na scenu, zavodi narodne mase, zloupotrebljava daroljubivost postenih i imucnih Bosnjaka dijaspore. Postaje muftija, sve se oko njega vrti a najvise pare, njemu tako slatke pare.
Postaje nezasit i para i funkcija.
6) Dosadilo mu po Dzamijama, monotono, baca Ahmediju, navlaci Mantiju i odlazi u politiku. Treba tipu malo veselije drustvo. I dobiva ga, Seselj ga ceka rasirenih ruku.
I on i clanovi njegove brojne porodice zive raskalasno, u luksuzu, umnozavaju se kuce, livade, sume, firme, dzipovi, stanovi i to sve od tudjih para.
Odgovori | Prijavi moderatru
+10 # sara 2020-09-14 08:06
nastavak
7)posle neuspele kandidature za predsednika Srbije, tesno mu postalo u Srbistanu hoce da bude REIS. Taj bolesni um hoce sve, sve, sve, sve, sve
8) Zuka je sa vladom Kosova u losim odnosima
9) Zuka je sa Milom Djukanovicem u losim odnosima
10) Zuka je sa bosanskom vladom u losim odnosima
11) Zuka je sa turskom vladom I Sultanom Erdoganom u mnogo, mnogo losim odnosima
12) Zuka drzi govore samo u okviru srbije, u emisijama zabavnogkaraktera nikada nije bio ni na jednom medju narod om skupu, kongresu, sipmozijumu.
SA kim je Zuka u dobrim odnosima od DRZAVNIKA u nasem susedstvu?
Odgovori | Prijavi moderatru
+8 # sara 2020-09-14 08:23
izvinjavam se, htela sam broj 8 da tipnem i odnekud se stvorio ovaj smiley
Odgovori | Prijavi moderatru
+6 # Haber 2020-09-14 09:45
E.bogami saro sram me više slovo da napišem posle tvojih komentara...aferim...meša,meša?????
Odgovori | Prijavi moderatru
+6 # sara 2020-09-14 10:24
Haber
naprotiv, sa paznjom procitam tvoje Kommentare, steta da ih nema vise MS
Odgovori | Prijavi moderatru
-12 # Emko 2020-09-14 11:52
Saro idi radi nesto korisno umjesto sto ovdje trabunjas cjeli dan i noc.
Odgovori | Prijavi moderatru
+7 # sara 2020-09-14 12:02
to je samo tvoje misljenje, ja tebi savetujem uci, uci i uci, ne zivi u nezna nju, jazuk
Odgovori | Prijavi moderatru
-11 # Emko 2020-09-14 13:21
Neznanje se pise zajedno ali ti to kao i mnogo drugog ne znas.
Odgovori | Prijavi moderatru
+8 # sara 2020-09-14 13:53
ne sekira se, znam, ali greska tipkanju, hvala na ispravci
Odgovori | Prijavi moderatru
-11 # mehmed 2020-09-14 16:32
Sarin Problem ima svoju bazu u njenom djetinjstvu , odgoju , predrasudama, neshvatanju sta su Principi , Cinjenice, povezanst uzroka i posljedice...
Odgovori | Prijavi moderatru
+8 # sara 2020-09-14 16:52
Mehmed
neka te je sramota, otkuda tebi pravo da bilo sta kazes o meni. Ja, kao i svi ostali, komentarisem
clanke i osobe koje se pominju u istim. A o tebi ni jednu jedinu rec, niti si dostojan toga. Zato pametnije ti je da gledas svoga posla!!!!!!!!!
Ponasaj se civilizirno i kulturno. Pa da, to si od svoga idola, naucio, kada ti nije po volji, da vredjas, da lupetas, pa da se i bijes. Mehmed,
ja sam zena, muslimanka, vernica, ako nisi odgojen da pokazes postovanje, onda more
SIKTER. Ili hoces da me isprepadas da ne napisem vise ni slovo, ne, neces uspeti. Ja
mogu samo da te prezirem i ZABRANJUJEM ti bilo kakav dijalog samnom!!!!!!!!!!!!
Odgovori | Prijavi moderatru
+4 # X-odza 2020-09-14 17:25
Nemam toliku nameru saru da branim,koliko da kažem da je svakome iole obrazovanom,jasno,kad njene komentare pročita o kakvom tipu čoveka je reč...zašto se sara od nedavno javlja,?dali je to hir ili potreba,da nešto ispravno kaže ili na nešto ukaže gde drugi nemaju ni riječi ni slova..?mene od samog početka podseća na jovanku orleansku,kada su francuski muskarci na pariskim barikadama zakazali,u velikoj francuskoj revoluciji.onda stiže pomoć,od koga?od žene,!koja podiže posrnuli bajrak i vuce parižane naprijed u pobjedu.i ne samo parižane nego cijelu evropu u vremenu koje poslije dolazi.dali je i sandzački muškarac posrnuo ?,to govore rezultati zadnjih izbora.koga su glasali,kome su dali poverenje..dali sara može da nosi bajrak napretka i istine u sandzaku.?može,!ili barem može,na ovim trećerazrednim portalima.a možda jednog dana od nje plod(porijeklo) ponese istinski bajrak sandzačke dobrote i vrati izgubljeni osmeh na lice poštenog sandzačkog čoveka..
Odgovori | Prijavi moderatru
+5 # sara 2020-09-14 18:29
X-odza
Ne, nemam nameru da ponesem bajrak, iskreno si me nasmejao ali koristim svoje pravo, kao i svaki pojedinac da iznesem
svoje misljenje, da li na ovom portalu ili negde na drugom mestu moja stvar. Ako previse agrumentovano pisem, pa to nekome smeta, onda zao mi je, ali necu ucutati. Nema problema ako treba i vredjacemo se i nazvati ovako i onako, pa dokle ide. Znaci kada se nema hrabrosti suprotstaviti ni jednom muskarcu komentatoru, pa ono kao, ona je zena sa dve, tri reci ima da umukne. E necu da umuknem, u ime svih bosnjackih zena koje su bile i ostale i pametne, i vredne i domacice, koje su drzale porodice na okupu
svejedno sa diplomom ili bez diplome. Kakvo je to junastvo uputiti jednoj zeni ruznu rec, pa ne moze to svako
Odgovori | Prijavi moderatru
-9 # mehmed 2020-09-14 16:49
Pardon, moj neformiran komentar greskom odleti.
Ja, Sara i 99, 99 covjecanstava ne moze " svariti" Nikolu Teslu.
Tako je nesto slicno sa Zukorlicem..Tacka Tacketina.
Stavimo na papir njegova teoretska i prakticno ostvarena DJELA a na drugi papir svoja..- i onaj ko zna brojati do 100 bi se postidio.
.Razlika je kao naprimjer kad kazete "danas sam nesto citao " i kad nekom pokazete neku knjigu na kojoj stoji da ste vi njen autor.
Odgovori | Prijavi moderatru
+5 # DD 2020-09-14 19:44
Mehmed-aga,stvarno bi bilo glupo trositi vreme a i nabijati zanoktice tipkajuci da bi se tebi otvorili pendzeri uma i razuma,pa da oslobodis sebe iz okova Muftiguzove demagogije i palamudjenja.
Odgovori | Prijavi moderatru
-4 # mehmed 2020-09-15 10:53
Samo vi pjenite i pjenite...- vi ste u pravu a ja imam svoj mir.
Odgovori | Prijavi moderatru
Napiši komentar
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sandzaklive.rs. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sandzaklive.rs zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sandzaklive.rs nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Najnovije
  2. Najčitanije
  3. Komentari